У Росії загострюється економічна криза. Влада намагається регулювати ціни на товари, що призводить до збільшення дефіциту та зростання вартості для покупців. Особливо це б'є по соціально незахищених верствах, які шукають покупки зі знижками.
У листопаді 2025 року багатодітна мати з Рибінська Дарія Мурова записала відео на знак протесту проти скасування знижок на маркетплейсах. Вона зазначила, що більшість покупок родина здійснює з використанням акцій і знижок, адже альтернатив немає. Відео швидко поширилось у соцмережах, ставши символом масштабнішої проблеми.
Згідно з даними Bloomberg, Росія входить у четверту зиму війни й економічні наслідки стають дедалі відчутнішими. Ціни на продукти стрімко зросли, а обсяги продажів базових товарів скоротилися. Знижки на маркетплейсах стали полем битви між банками та платформами: банки вимагають обмежити акційні програми, вважаючи їх недобросовісною конкуренцією, а маркетплейси попереджають, що це призведе до зростання цін.
Опитування показують, що більшість покупців не підтримують ініціативу банків. Експерти відзначають зміну споживчої поведінки: люди купують тільки товари зі знижками, відкладають великі покупки, шукають дешеві альтернативи. Більше 60% росіян не мають заощаджень, а половина з тих, хто має, вважає їх незначними.
Роздрібний сектор переживає значну перебудову: закриваються магазини одягу та електроніки, скорочуються продажі автомобілів. При цьому зростає популярність магазинів із дешевими товарами. Частка витрат на продукти в доходах зросла до 40%.
Економічне зростання сповільнюється, бюджет недоотримує коштів, а уряд вводить нові податки, аби перекрити дефіцит. Для багатьох росіян знижки стали необхідністю, а не привілеєм. Суперечка навколо них демонструє глибину економічної кризи в країні.



