Головна > Економіка > ЄС пом'якшує правила щодо двигунів внутрішнього згорання: економіка та ринок проти екотренду


ЄС пом'якшує правила щодо двигунів внутрішнього згорання: економіка та ринок проти екотренду


16 грудня 2025 року Європа офіційно пом'якшила заборону на двигуни внутрішнього згорання, змінивши підхід до екологічних норм через економічні виклики.

16 грудня 2025 року Європейський Союз офіційно послабив заплановані правила, що передбачали повну заборону нових автомобілів із двигунами внутрішнього згорання з 2035 року. Нова політика дозволяє автовиробникам надалі випускати машини з ДВЗ і гібриди, якщо буде компенсовано додаткові викиди шляхом використання низьковуглецевого палива. Це рішення прийнято під тиском економічної кризи, що вдарила по європейській автопромисловості.

Автомобільна промисловість Європи забезпечує близько 14 мільйонів робочих місць, що складає 7% зайнятості Єврозони. За останній рік такі компанії, як Volkswagen, Audi і Mercedes, оголосили про масштабні скорочення персоналу, намагаючись знизити витрати. Без пом’якшення регуляцій автовиробники могли б зіткнутися із штрафами у десятки мільярдів євро за порушення норм щодо викидів CO2.

Нова ціль до 2035 року — скоротити викиди на 90% замість 100%. Це розширює можливості для виробників, а також дозволяє ринку адаптуватися до нових технологій природним шляхом. Попит на електромобілі виявився нижчим за очікування: їх середня ціна у 2024 році була на 22% вищою, ніж бензинових авто, що стимулювало попит на гібриди, продажі яких зросли майже на третину.

Критики, особливо з боку екологів, вважають, що це рішення уповільнить перехід до «зеленого» транспорту. Водночас прихильники реформи стверджують, що ідеальні цілі, які не відповідають ринковим реаліям, можуть призвести до втрати робочих місць та ослаблення економіки.

Рішення ще має затвердити Європейський парламент і уряди держав-членів, але основний курс на економічний прагматизм в автопромисловості вже визначено. Європа обирає збереження промислової бази як передумову для подальшого екологічного переходу.