Головна > Економіка > Велика перебудова логістики: чому автотранспорт обганяє морські перевезення та хто виграє від змін


Велика перебудова логістики: чому автотранспорт обганяє морські перевезення та хто виграє від змін


Глобальні зміни у ланцюгах постачань: переорієнтація на автотранспорт, гібридний бум в автопромі та перспективи автономних вантажівок.

Світові ланцюги постачань зазнають масштабної перебудови. Морські перевезення, які раніше були основою глобальної торгівлі, поступаються місцем автотранспорту через скорочення ринкових відстаней та нові логістичні виклики. Значним фактором є релокація виробничих потужностей ближче до споживача. Яскравий приклад — Мексика, яка за останні два роки випередила Китай і Канаду й стала головним торговельним партнером США, залучивши рекордні інвестиції та змінивши логістичну карту регіону.

Старі логістичні ланцюги, які використовували величезні контейнеровози, поступово замінюються автоперевезеннями, які швидші, гнучкіші та менш залежні від портових вузлів. Прибутковість контейнерного бізнесу впала на 65% з пікових значень, а витрати на екологічну модернізацію зростають. У США ринок автоперевезень демонструє значне зростання, а вантажівки стають ключовим транспортом для нової торгівлі.

Зростає роль автономного транспорту. Уже в 2026 році очікується прорив на ринку безпілотних вантажівок, дронів та інших автономних рішень. Недостатня кількість водіїв та прагнення до зниження витрат стимулюють розвиток цієї сфери, хоча масштабне впровадження автономності обмежуватиметься окремими сценаріями через складність міської інфраструктури.

В автопромі фіксується бум гібридних технологій через зниження темпів зростання електромобілів. Традиційні виробники, такі як Toyota, отримують вигоду від багаторічної стратегії розвитку гібридів. Водночас стартапи, орієнтовані лише на електрокари, стикаються з фінансовими втратами й консолідацією ринку.

Серед ключових трендів також дефіцит водіїв у США та Європі, зміни у регулюванні роботи транспорту та вплив екологічних стандартів. Все це веде до підвищення ефективності автомобільної логістики та появи нових можливостей для галузі.