Світ активно обговорює питання: чи варто дозволяти школярам користуватися смартфонами. Поки більшість підлітків беруть гаджети на уроки, чимало країн впроваджують заборони. Зокрема, Південна Корея, Китай, Фінляндія, США, Нідерланди, Німеччина та Велика Британія встановлюють різний рівень обмежень.
Сучасні дослідження свідчать: заборона покращує результати учнів та дисципліну. Наприклад, в Індії оцінки слабших студентів зросли після обмежень, у Шотландії підвищилася успішність та зменшилася кількість булінгу. У Нідерландах після заборон навчальне середовище стало більш спокійним, хоча спершу виникали протести.
В Німеччині лише 2% шкіл не мають правил щодо телефонів. Більшість освітніх закладів обмежують смартфони під час уроків або поза ними. Учителі відзначають поліпшення атмосфери та зменшення відволікань.
У Великій Британії батьки і директори шкіл закликають не дарувати дітям смартфони до 14 років. Масова ініціатива «Дитина без смартфону» набула підтримки: кількість учнів із телефонами значно скоротилася.
Дослідження показують, що ефективність залежить від системного підходу: важливо контролювати використання гаджетів не лише у школах, а й вдома. Водночас критики вказують, що слід навчати дітей відповідальному користуванню, а не просто забороняти гаджети.
В Україні на державному рівні немає єдиних правил, але школи впроваджують власні рекомендації. Багато країн світу демонструють, що обмеження смартфонів у школах сприяють кращим навчальним і поведінковим результатам серед дітей.